Jugel & Blog

Seneste nyt fra nyhedsredaktionen

  • De digitale medier er udfordret

    Bo Dahl

    4. december 2017

    En ny undersøgelse fra GroupM understreger vigtigheden af en balanceret mediestrategi og udfordrer virksomhedens allokering af markedsføringsbudgettet.

  • Moderne SEO – det skal du prioritere de kommende år

    Peter Kragh Lauritsen

    28. September 2017

    Søgemaskineoptimering er en disciplin med konstant ændrede spilleregler. Det, der gjorde sig gældende i går, gælder ikke nødvendigvis i dag.

  • Google Chrome planlægger at sætte en stopper for "intrusive" annoncer

    Bo Dahl Andersson

    27. april 2017

    Ifølge The Wall Street Journal overvejer Google Chrome at integrere en ”ad blocker”-funktion i deres internetbrowser.

  • Ny lov slår hårdere ned på skjult reklame

    Bo Dahl Andersson

    26. april 2017

    Sociale medier har vundet større indpas - også når det kommer til markedsføring. Folketinget har netop vedtaget ny lov, der slår hårdere ned på skjult reklame på sociale medier.

  • Vil du til tops på Google? Sørg for, at din webshop er mobiloptimeret

    Bo Dahl Andersson

    11. april

    Google ændrer konstant spillereglerne for, hvilke sider der vises på side 1, og i disse år er der særligt fokus på at give mobile hjemmesider en fordel i de organiske søgeresultater. De seneste ændringer i algoritmen bevirker nu, at Google i højere grad end hidtil foretrækker din hjemmesides mobilversion frem for desktopudgaven. Arbejder du med SEO eller e-handel, kan du med fordel læse nedenfor, hvor vi har samlet tips og tricks til, hvordan du bliver klar til Googles bebudede ”Mobile First”-ændringer.

  • Persondata: Fremtidens mest værdifulde handelsvare

    Bo Dahl Andersson

    13. marts 2017

    Den 25. maj 2018 får persondata en helt anden værdi, når EU's nye persondataforordning træder i kraft og kommer til at omfatte enhver håndtering af persondata.

  • Online marketing metrics – disse 10 bør du kende til og måle på

    Bo Dahl Andersson

    27. februar 2017

    Tekniske fagbegreber, tunge analyseværktøjer og tusindvis af metrics. Online marketing kan virke som en uigennemskuelig jungle, der tager årevis at forstå – for ikke at sige mestre. Hvordan bruger man eksempelvis sin tid (og penge) mest effektivt, når det kommer til de mange forskellige metrics og parametre, der alle sammen fortæller noget om performance, konverteringer eller synlighed? Hvordan måler man effekten af en kampagne, og er det muligt at forudsige afkastet på en given investering?

  • Bloggere er blevet meningsdannere og influencers

    Bo Dahl Andersson

    6. februar 2017

    Bloggere er vores tids stjerner; de bliver inviteret til de fornemme fester, overdynget med dyre produkter fra anerkendte brands og forgudet af deres følgere. Platforme som Instagram, Facebook og YouTube har udbredt bloggerfænomenet til hr. og fru Danmark, som lytter til og lader sig inspirere af deres idoler. Ikke desto mindre stiller forbrugerne i dag højere krav til bloggerne, der efterhånden er blevet vigtige meningsdannere og influencers.

  • Video video

    Trine Lyngsø

    23. januar 2017

    Ifølge Facebooks vice president for Europa kommer videocontent til at udkonkurrere den skriftlige kommunikation på mediet.

  • Et kig i spåkuglen om 2017’s medietendenser

    Trine Lyngsø

    12. januar 2017

    Vidste du, at ud af døgnets 24 timer bruger danskerne i gennemsnit 10 timer og 40 minutter foran en skærm? Læs her, hvad det bl.a. betyder for forbrugernes medievaner i 2017.

  • Det digitale reklamemarked vokser

    Melanie Møller-Baumann

    9. november 2016

    Omsætningen på det danske reklamemarked vokser til 15,5 milliarder kroner i 2017, hvilket svarer til en stigning på 1,9 procent sammenlignet med 2016.

  • Ny tilgang til big data

    Bo Dahl

    23. maj 2016

    Big data har længe været i fokus, men det har hidtil været uklart, hvordan virksomhederne skulle omsætte de enorme mænger data. Nu er løsningen her!

  • Instant Articles

    Melanie Baumann

    26. februar 2016

    Instant Articles er en helt ny og innovativ form for artikel på Facebook!

  • Content marketing anno 2015

    Melanie Baumann

    13. november 2015

    Marketing har altid handlet om at please forbrugerne, men år 2015 har for alvor stået i forbrugernes tegn. De sætter dagsordenen, og hopper virksomhederne ikke på vognen, kører forbrugerne videre til næste brand. Konkurrencen er stor, og den bliver ikke mindre, så her kommer content marketing ind i billedet.

  • Undgå en shitstorm!

    Melanie Baumann

    1. september 2015

    De sociale medier kan være en frygtindgydende størrelse for mange virksomheder. Virksomhederne ved ikke, hvordan de skal håndtere de sociale medier, eller hvordan de skal reagere på eventuelle utilfredse kunder. De frygter ganske enkelt en online shitstorm.

  • Tracking ved hjælp af Intelligente pop-ups

    Johnny Willum

    11. august 2015

    I den fysiske butik forventer du, at personalet står til din rådighed og guider dig gennem dit køb – pop-ups bør gøre det samme for brugerne på dit website.

  • 5 grunde til at det virker at være vanvittig ærlig i markedsføringen

    Stine Horsbøl

    10. juni 2015

    Lad os bare se det i øjnene; marketing bliver nok ikke ligefrem anset som den mest ærlige disciplin i verden. Og selvom man selvfølgelig ikke må lyve, så er det altså normen, at man forsøger at fremhæve alt det gode ved ens forretning, mens man prøver at nedtone sine svagheder. Denne strategi er der som sådan ikke noget galt med – som sagt, så er det normen i marketing. Alligevel mener Doug Kessler fra Velocity Partner, der er specialister i B2B content marketing, at der findes et alternativ til denne marketingstrategi. Endda et rigtigt godt alternativ, hvis man altså tør at kaste sig ud i det – nemlig ’Insane Honesty’.

  • Den traditionelle reklame er død

    Johnny Willum

    31. maj 2015

    I mine øjne er den traditionelle reklame død eller nærmere dødssyg. Tiden må være inde til, at vi kan komme videre, og rykke kommunikationen i takt med forbrugernes adfærd og behov. Forbrugerne vil have troværdig information og rådgivning. Ikke mere salgsgas fra den uendelige reklamesluse.

  • Kan Google Fiber blive tv-reklamens revival?

    Strine Horsbøl

    11- maj 2015

    Okay, den traditionelle tv-reklame har jo egentlig ikke rigtigt været dømt ude – det er stadig en populær kanal til awareness- og interesse-kampagner, fordi den rammer bredt. Men det er en dyr løsning. Især for brands og virksomheder med smalle målgrupper, fordi det er så svært, hvis vi ikke ligefrem skal kalde det umuligt, at segmentere tv-seerne. Så i stedet for at ramme målgruppen præcist, skydes der med spredehagl, hvilket selvfølgelig bevirker at der bruges rigtig meget krudt på at ramme ”de forkerte” targets, for hvem reklamen bare er støj.

  • Optimer din content marketing strategi: Genbrug kan være guld værd

    Stine Horsbøl

    24. april 2015

    Content marketing er hot, hot, hot! Ja, faktisk er content marketing blevet så hot, at det er blevet lidt af et problem.

  • Salgstragten er død!

    Stine Horsbøl

    30. marts 2015

    Det er den i hvert fald, hvis man spørger content marketing-ekspert Andrew Davis, der gæstede Clever Content konferencen i København for ganske nyligt. Men hvis salgstragten, som, lets face it, stadig bliver brugt i vid udstrækning, er død, hvad lever så? Det gør ’The Moment of Inspiration’, og ifølge Davis ligger hemmeligheden bag det at blive fremtidens succesfulde brands i at eje disse Moments of Inspiration.

  • De digitale spilleregler i konstant forandring

    Stine Horsbøl

    6. marts 2015

    Konstant forandring – det er måske noget af det tætteste, man kommer på en beskrivelse af de spilleregler, der hører til den digitale markedsføring.

  • De sociale mediers indflydelse på nethandlen vokser

    Stine Horsbøl

    2. februar 2015

    JUGEL&CO har på baggrund af Dansk e-handelsanalyses rapport analyseret danskernes e-handelsvaner. Tidligere gav vi dig svaret på hvilken form for markedsføring, der har den største indflydelse på dette felt, og det stod helt klart, at hvis der er ét sted man bør sætte ind i optimeringen af sin markedsføring, så er SEO svaret. En anden tendens, som især gør sig gældende for de unge forbrugere, omhandler Word of Mouth (WoM) og Extended WoM via de sociale medier, og det er denne tendens vi kaster lys over med dette blogindlæg.

  • Sådan får du mere trafik til din netbutik

    Stine Horsbøl

    23. dec 2014

    JUGEL&CO har på baggrund af Dansk e-handelsanalyses rapport analyseret danskernes e-handelsvaner og her giver vi dig svaret på hvad der er den allerstørste tendens, når det kommer til hvilken form for markedsføring, der har den største indflydelse på netop dette felt.

  • Digital markedsføring: Opfølgning og evaluering

    Bo Dahl Andersen

    20. november 2014

    I sidste uge gav vi vores bud på hvordan du kommer godt i gang med din digitale markedsføring. I dette indlæg følger vi op på de vigtigste pointer og giver dig nogle råd til hvordan du kan håndtere evaluering og evt. tilpasning af din digitale mediekampagne.

  • Digital markedsføring: Sådan kommer du godt i gang

    Bo Dahl Andersen

    10. november 2014

    <br>

  • Hvordan du får den gode ide?

    Kathrine Mench

    30. september 2014

    Sidste uges blogindlæg handlede om, om en ide nogensinde er original. Vi argumenterede for, at alle kunne have gavn af at dele en ide eller to fremfor at tage patent på de innovative tanker og gode ideer. I denne uge forsætter vi med de gode ideer og kommer med forslag til, hvordan du får dem. For alle kan få de gode ideer. Det kræver blot lidt træning.

  • Vi jagter den unikke og banebrydende ide. Men er en ide nogensinde original?

    Katrine Mench

    24. september 2014

    Innovation og kreativitet. Alle er det vigtige elementer indenfor kommunikation og mediebranchen. I reklamebranchen ønsker vi f.eks. at komme på den fede nye ide, alle taler om, så den går viralt, og skaber en wow-effekt hos brugerne.

  • Hvorfor fokusere på sociale medier – Din virksomheds mulige udbytte

    Katrine Mench

    15. september 2014

    I sidste uge fokuserede vi på, hvordan du og din virksomhed får mest muligt ud af en tilstedeværelse på de sociale medier. Vi kom med seks simple trin til at skabe overblik over, hvordan du opnår en succesful social medie strategi 6 trin til en succesfuld social medie strategi. I denne uge forsætter vi med de sociale medier. Vi ser nærmere på, hvorfor det er vigtigt at bruge de sociale medier, og hvilket udbytte de sociale medier kan give din virksomhed.

  • 6 trin til en succesful social medie strategi

    Katrine Mench

    4. september 2014

    I sidste uge gav vi vores bud på de nyeste tendenser inden for medier og markedsføring: 8 medie- og markedsføringstrends. Online marketing var det gennemgående tema, og budskabet var klart: En online tilstedeværelse er et krav.

  • 8 medie- og markedsføringstrends

    Bo Dahl Andersen

    27. august 2014

    Vi bliver dagligt mindet om, hvor vigtigt det er at følge de nyeste trends og tendenser, så vi udfører vores arbejde smartest. Overalt på de sociale medier findes artikler, som omhandler disse trends. Kommunikationsstrategier omskrives og tilpasses, og det kan være en forpustende og tidskrævende proces at finde frem til præcist, hvilke trends som kommer til at dominere. Frygt ej, vi har gennemtrevlet artikler og blogs og fundet frem til 8 skarpe bud på de mest dominerende trends indenfor medie – og markedsføringsbranchen.

  • Søgeoptimering

    Johnny Willum

    5. juli 2013

    I en verden hvor hjemmesider afhænger mere og mere af hvor godt søgeoptimeret dit website er, er det vigtigt altid at have for øje de fem grundpiller inden for SEO optimering. Her kan du læse lidt om hver grundpille.