Bloggen

Google Chrome planlægger at sætte en stopper for annoncer

Bo Dahl Andersson

27. april 2017

Ny lov slår hårdere ned på skjult reklame

Bo Dahl Andersson

26. april 2017

Vil du til tops på Google? Sørg for, at din webshop er mobiloptimeret

Bo Dahl Andersson

11. april

Persondata: Fremtidens mest værdifulde handelsvare

Bo Dahl Andersson

13. marts 2017

Online marketing metrics – disse 10 bør du kende til og måle på

Bo Dahl Andersson

27. februar 2017

Bloggere er blevet meningsdannere og influencers

Bo Dahl Andersson

6. februar 2017

Video video

Trine Lyngsø

23. januar 2017

Produkter

Brochure

Website

Banner

Film

Annonce og avis

Outdoor

Optimer din content marketing strategi: Genbrug kan være guld værd

Content marketing er hot, hot, hot! Ja, faktisk er content marketing blevet så hot, at det er blevet lidt af et problem.

Stine Horsbøl


“Udbuddet af content er stigende, men efterspørgslen er statisk”

Sådan sagde en af Clever Content konferencens keynote speakers, Joe Chernov fra HubSpot, om det, der er content marketings største problem: støj. Vi kender det jo fra traditionel markedsføring; når antallet af marketingbudskaber, der eksploderer i hovederne af forbrugerne, stiger, så falder opmærksomheden på disse budskaber samtidig.

Så efterhånden som flere og flere marketingfolk er hoppet på content-vognen, har udbuddet overhalet efterspørgslen. Søger du f.eks. efter  ’Content Marketing’ på Google, får du 371 mio. resultater. Og det er endda bare folk, der taler om content marketing som begreb og disciplin, og ikke al det ”ægte” content der findes derude.

Skru ned for kvantiteten og op for kvaliteten

Desværre går rigtig meget godt content til spilde, simpelthen fordi det drukner i støjen fra alt det eksisterende content. Joe Chernov vurderer, at 50 procent af al content aldrig bliver set af nogen modtagere. Altså slet ingen. Og derfor nytter det ikke bare smide flere og flere blogindlæg (mere og mere støj) ud på nettet og så regne med at få gode resultater ud af det.

I stedet pointerer Chernov at man kan opnå rigtig gode resultater ved at optimere og genudgive ens gamle, men gode, blogindlæg.

”The publication-date matters”

Du kender det helt sikkert fra dig selv; når du søger information på nettet, så tager du ikke den artikel der er flere år gammel. Næ, du vil selvfølgelig helst læse det, der er mest aktuelt – og derfor betyder det faktisk ret meget, at du sørger for at genudgive ældre indlæg, som stadig har værdi - eller endnu bedre  - som kan få værdi igen ved at opdatere dem.

Genbrugsguld til søgemaskinen

En stor fordel ved at optimere og genudgive det bedste af ens gamle, og potentielt out-datede, content er den positive SEO-effekt, der følger med. For ved blot at opdatere et ældre blogindlæg (og altså beholde den eksisterende URL) har Google allerede indekseret indlægget, og den nye trafik, der vil komme som følge af at blogindlægget efter genudgivelsen vil blive bumpet op som bloggens nyeste indlæg (idet udgivelsesdatoen fornyes), bliver bare ”lagt oveni”. Derfor får det genudgivne blogindlæg altså en SEO-mæssig headstart sammenlignet med et helt nyt blogindlæg.