Bloggen

Google Chrome planlægger at sætte en stopper for annoncer

Bo Dahl Andersson

27. april 2017

Ny lov slår hårdere ned på skjult reklame

Bo Dahl Andersson

26. april 2017

Vil du til tops på Google? Sørg for, at din webshop er mobiloptimeret

Bo Dahl Andersson

11. april

Persondata: Fremtidens mest værdifulde handelsvare

Bo Dahl Andersson

13. marts 2017

Online marketing metrics – disse 10 bør du kende til og måle på

Bo Dahl Andersson

27. februar 2017

Bloggere er blevet meningsdannere og influencers

Bo Dahl Andersson

6. februar 2017

Video video

Trine Lyngsø

23. januar 2017

Produkter

Brochure

Website

Banner

Film

Annonce og avis

Outdoor

Det digitale reklamemarked vokser

Omsætningen på det danske reklamemarked vokser til 15,5 milliarder kroner i 2017, hvilket svarer til en stigning på 1,9 procent sammenlignet med 2016.

Melanie Møller-Baumann

De sidste par år har print, aviser, dagblade, magasiner og TV lidt under digitaliseringen, og samtlige målinger og prognoser viser fortsat tilbagegang. De traditionelle medier har stadig en rolle, men fremtiden ser ikke lys ud. I 2016 forventes en nedgang på 11 procent for dagbladene efterfulgt af en tilbagegang på 9 procent i 2017. Tv-reklamemarkedet står ligeledes til en nedgang på 4 procent i 2017.

Det digitale reklamemarked vækster derimod! Omrokeringer af danske reklamekroner til blandt andet søgeordsannoncering, web-tv, mobil- og videoformater samt mobilannoncering har placeret Danmark i toppen af pyramiden for digitale investeringer i Norden. Inden for det seneste år har vi blandt andet set en stigning på 64 procent inden for automatiseret salg/programmatic samt en stigning på 77 procent indenfor web-tv og 44 procent indenfor mobilmarkedsføring.

Instituttet for Reklame- og Mediestatistik, IRM, forudsiger, på baggrund af økonomiske rapporter, trendanalyser og kvalitative interviews, at de digitale kanaler vil udgøre 48,9 procent af det samlede reklameforbrug i Danmark i 2017. Det digitale reklamemarked er dermed i større fremgang end nogensinde før, alt imens print- og tv-faldet accelererer.

Kilde: Børsen, 16.10.16.